Pages

Thursday, May 5, 2011

kemenangan PRO–M di universiti malaya dan bermulanya gerak kerja aku dalam MPMUM

     pada tanggal 21 Feb 2011 , pada saat inilah mengalirnya air mata ku secara tidak sedar.air mata mula berkumpul di kelopak mata dan mengalirkan di pipi satu persatu jatuh di bahu ku.Pada saat ini ramai pemuda/ pemudi yang berpakain oren menyambut kemenangan dengan laungan takbir (Alhuakbar) seta disusuli dengan doa rihdah.Pada saat ini juga aku yakin ramai orang yang mengalirkan air mata atas kemenangan ini.

    aku salah seorang calon yang menang dalam pilihanraya kampus di universiti malaya dengan mendapat mandat daripada golongan intelektual di fakulti Ekonomi dan Pentadbiran.di samping ini aku mengucapkan ribuan terima kasih kepada mahasiswa/ mahasiswi yang memberi kepercayaan aku untuk memimpin golongan intelektual di FEA.

    selepas 23 hari kemenangan PRO-M dt UM.semua calon yang telah memnangi kerusi di UM telah dipanggil untuk mesyuarat buat kali pertama di bangunan HEP.Tapi malangnya kemenangan 2 orang calon PRO-M telah ditangguh oleh pihak HEP dengan mengemukakan alasan yang tidak munasabah.jika kita lihat daripada sudut yang demokrasi, untuk makluman Yb yang digantung ialah saudari masturah bin abu bakar dengan saudara tiong.2 orang YB ini telah mendapat mandat lebih daripada 4000 lebih student di university malaya.secara intelektualnya , pennguhan kemenangan ini adalah tidak releven dengan mandat yang diberikan kepada 2 orang ini adalah dengan majoriti yang besar.2 orang ini bukan diundi oleh hep .

    banyak masalah-masalah yang timbul, selama tempoh pembentukan kabinet,berbalik kepada penubuhan kabinet ,sekali lagi aku telah diberi mandat  untuk memegang exco luar kampus.Insyallah aku akan buat yang terbaik.

2 comments:

  1. salam wbrt...ingat ade new post xd...><
    nway,,tahniah n takziah... do ur job well k... moga Allah mudahkan gerak kerja nta n others...
    Tajdid niat... All 4 HIM

    ReplyDelete
  2. ALHAMDULILLAH...
    segala hajt dan impian YB telah pon tercapai..
    tahniah saya ucapkan...
    saya berharp agar YB terus berusaha untuk mambntu mahasiswa ye...
    jgn jd mpp sebagai nama sahaja,tp kerja xde..huhu
    apa2 pon,wt yg terbaik selps ni ye.
    kalu ad masalah,jgn pendam je YB,luahkan sebb ada yg sanggup menolong anda,hehehe
    ape2 pon,tahniah sekali lg ye YB :)

    ReplyDelete